EN HELDAG MED KUSINEN


min syster åkte till mora över dagen och
vi fick tid till att umgås med favorittjejen.

vi började med en cykeltur ner till staden.
plockade upp momma på vägen och parkerade cyklarna
i badhusparken. där åts det våfflor, glass och popcorn.
jullen åkte karuseller medan lykke-li nöjde sig med att titta på.
efter någon timme blev vi less och ville hem.
svettandes och pustandes cyklade jag två trötta
barn mot odensala. tungt var det, men vilken träning jag fick.
när vi var framme fylldes poolen och barnen fick svalka av sig.
sedan blev det dags för middag och mera bus.
när klockan närmade sig nio på kvällskvisten
kommer michaela och pelle inrullandes in på gatan.
och lyckligaste tjejen blev ännu lyckligare.

vi har haft en helt underbar dag tillsammans.
julian somnade med vällingflaskan i handen
vilket är helt logiskt med tanke på att han inte
sovit något idag. mammas lilla hjärta.

en händelserik dag fylld med både glädje och kärlek.
är helt slut i kroppen och tror jag ska besöka sängen snart.
imorgon blir det förhoppningsvis nya äventyr, hej så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0