KÄRLEKEN TILL ETT BARN


när man blir mamma är kärleken till sitt barn mäktigare än alla vapen i världen.
jag kan därför inte förstå att så många barn får utstå massa skit pga sina föräldrar.
när vi såg filmen the kid ville jag bara blunda.
filmen innehöll många hemska scener och
jag ville inte tro att detta faktiskt har hänt.
sen att så många vuxna i dagens samhälle
blundar för saker och ting kan jag inte
göra något åt. men jag vet vart jag står
när det gäller barnens rätt i samhället iallafall.
jag kan inte blunda, jag vill inte blunda.

ta exempelvis mobbing.
hur många barn är det inte som
går med en klump i magen påväg till skolan?
vad gör lärarna åt detta?
mobbing leder till dålig självkänsla
och kan trycka ner en liten själ till botten.
det yngsta barnet i sverige att begå självmord var åtta år.
vad visste han om livet?
jo, sveket av dom vuxna. klart att han inte ville
bli äldre. han orkade inte.

jag skäms ibland över att vara "vuxen"
många vill så mycket men gör ingenting åt det.
föräldrar som inte lyssnar och barn som far
illa är tragiskt. men folk är alldeles för självupptagna
för att se andra barn runtomkring.
barnen är våran framtid, inte bara min son.
jag bryr mig om alla och tycker att
alla små själar ska få ett värdigt liv.

Barn är levande budskap vi sänder till en framtid som vi aldrig får uppleva.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0