EN BRA DAG

idag har jag jobbat.
är fortfarande lika roligt att
umgås med barn hela dagarna.

vid frukostbordet imorse.
jag - hur gamla är ni, kan ni räkna?
flicka 4 år - en, två, tre, fyra.
jag - bra, vad duktiga ni är.
dom - hur gammal är du?
jag - 22 år, vi räknar.
flicka 4 år - oj, du måste ha många
ljus på din födelsedagstårta!
jag - haha ja det måste jag ju.

jag älskar deras söta kommentarer
och igår fick jag höra av
en pojke på fem år
"marielle, jag älskar dig!"
kan man bli annat är överlycklig?

imorgon har jag min första stängning.
jobbar till halv sju och efter
det cyklar jag direkt på träningen.
tur att jag börjar halv tio så jag
hinner umgås med julian innan jobb.

nu ska jag ta tag i både tvätt
och städ. adios amigos!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0