JAG ÄR HELT SLUT

got damn!
vi hade kondition idag på handbollen,
kan ju säga att jag fortfarande är skakis va. svimmade nästan efter träningen, drack vatten och cyklade hem.
frisk luft gjorde tydligen susen.

jag är så förbannat otränad.
men det håller på att ändras.

både jag & Christian har varit så
fruktansvärt onyttiga i veckor nu och
jag har fått nog. åt min sista godis
för två veckor sedan och jag är inte
ens sugen längre. igår käkades det både godis och chips intill mig i soffan och aldrig att jag smakade, luktade inte ens. jag fattar inte vad som hänt, jag känner faktiskt inte igen mig själv.

jag har alltid varit en fuskare.
kunde aldrig stå emot förut.
(fastän jag lät folk tro det)
jag är numera riktigt
stolt över mig själv ärligt talat.

jag har nu, på senare år insett att
jag haft ätstörning. hetsätning.
jag har gått i terapi och lyckats finna
lyckan utan att gå ner i vikt.

jag har ju alltid trott att om jag
lyckas gå ner i vikt kommer
alla mina bekymmer försvinna.
nu förstår jag att det aldrig satt i mitt fett. jag kunde vara lycklig ändå.

det kanske är därför jag har en helt
annan attityd nu, me do not know.
det känns iallafall som så.

jag tänker i andra banor nu.
bantar inte längre utan försöker
bara få en sundare livsstil.
ner i vikt borde jag, för min hälsa.
men det är inte det jag strävar efter längre. och nu kan jag säga det
utan att ljuga för mig själv.
det är ändå min största vinst!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0