SKULLE VILJA HA MER TID

vill förlänga dygnet, iallafall på kvällarna.
jag skulle behöva städa, duscha, byta sängkläder, slänga
upp nya gardiner i v-rummet, kika film, kolla fotbollstjejerna
mötas av jubel på tv, plugga, vika tonvis med tvätt, noppa
ögonbryn, raka ben mm.
jag vill stanna tiden. fast skulle den chansen komma
skulle jag väl sova bort den.

just det, chrippa gled ner till tvättstugan en kväll (fast vi har egen maskin)
när han vid tio skulle hämta upp den sista tvätten sa jag innan
han gick att inte glömma tvättmedlet och sköljmedlet.

igår skulle jag tvätta.
hoppsan, vad hade han då glömt?
han gick då ner men tvättstugan var upptagen.
idag har jag inte hunnit förbi, och jag
hoppas verkligen att vi inte har tattare till grannar.
med tanke på hur mycket tvättmedel det faktiskt va så
skulle jag inte tro att det står kvar.

skitsamma, nu ska jag försöka
klura ut hur jag ska använda resterande tid
av detta dygn till att göra nyttiga saker.


money is time..time is money?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0