THE WHISTLEBLOWER

trafficking.
fucking jävla äckelord.
jävla maktmissbrukande fittor.
jag blir så sjukt förbannad när jag
ser filmer som är inspirerade av verkliga händelser.
taken är en, the whistleblower är en annan.

det gör ont i själen. på riktigt!
FN beräknar att cirka 1,2 miljoner barn varje år utsätts för människohandel.
HUR SJUKT ÄR INTE DET??

det är människor ni säljer, vad i helvete gör ni?
äckliga gubbar som ligger med en
ung människa vars själ är så sargad.
ett barns hjärta är föralltid krossat.

jag vet inte om jag är extra känslig, men jag klarar
verkligen inte av sånt här.
jag vill hjälpa alla, men hur?
hur ska jag kunna se ett barn i ögonen
som blivit så fruktansvärt sviket och
säga att allting kommer bli bra nu.
för vafan vet jag egentligen.

'så hur utnyttjas barnen egentligen?
barnen som faller offer för människohandlarna
behandlas som varor som säljs och köps och utnyttjas hänsynslöst,
för att tjäna så mycket pengar som möjligt.'

jag vet att många inte klarar såna här grejer.
men vi måste fanimig ta och börja öppna upp ögonen
om vad som sker världen över.
vi är vuxna.
vi måste börja ta ansvar.

jag kanske inte kan göra storverk.
men jag kan iallafall se till att inga
barn i mitt samhälle behöver lida.
jag kan bry mig mer, lägga mig i andras
liv hur jävla jobbigt det än låter.
men jag är less på att folk är alldeles för självupptagna.

i somras möttes vi av en liten flicka
vars pappa var för full att ta sig från badet till bussen.
han knallade rakt ut i vägen, 2 gånger då både
buss och bilar fick tvärnita.
där såg jag, christian & andré en liten
gråtandes flicka som försökte hjälpa hennes
pappa som knappt visste vart han var.
tror ni att någon ryckte in?
vi såg många som kollade, men INGEN jävel
försökte ens prata med flickan.

jag fick nog.
bad andré hålla min cykel
sedan öppnade jag armarna för denna
lilla tjej som grät i mina armar
medan mina ögon fylldes av ilska.
är världen så här hemsk?
människor runt om som bara tittar på?
jag vill inte leva här isånnafall.

polisen kom.
pappan fick fyllecell.
blev anmäld till soc, och mamman
tackade oss dagen efter på ett sms
som fick mig att storgråta.

VI GJORDE SKILLNAD FÖR HENNE!
gör det du också för andra som behöver en handräckning.


lånad bild av http://unicef.se/fakta/handel-med-barn 



Kommentarer
tove - emilios mamma♥

vad fint gjort av dig Marielle. Fler borde vara som dig!

2012-01-01 @ 23:41:20
URL: http://tovediana.blogg.se/
Nadine

du fick mig just att inse att jag räddat 4 vackra själar(barn) från ett helvete till en fin framtid. jag är som dig där. jag är inte den som tittar på men jag tror att med din bakrund å min så som vi kämpat så tittar inte vi på för vi har varit dom där barnen som vi nu vill rädda!!

sjukt bra inlägg marielle

goo girl

2012-01-16 @ 18:21:39
Anonym

gillar din blogg och tycker du ska skriva

lite snart:)

2012-01-25 @ 18:28:15
Anonym

Du har ett enormt hjärta! Sluta aldrig hjälpa, tillsammans kan vi!

2012-02-07 @ 11:26:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0