UNDERBARA VECKA

nu är allas våran magiska vecka över.
glädjen som fylldes över östersund försvinner
och vintern som närmas gör folk deppade
och det blir folktomt på stadens alla gator.

jag är nöjd, hade en riktigt rolig kväll igår.
såg inte en enda artist förutom presidentens tal
i 5 minuter. var tvungen att följa med
dom andra upp, men jag vände fasiken lika snabbt.
har inte sett talet på flera år, jag tycker det är så himla tråkigt.
påminner mig om när jag gick i låg+högstadiet och
rektorn skulle prata på varje avslutning.
ingen bryr sig, men alla står ändå kvar och lyssnar.

somnade på soffan en sväng efter att jag lagt jullen.
drömde om andersbagge och att han var
och handlade på prix i torvalla.
självklart ställde han upp på en bild
och jag kunde inte varit nöjdare..
när jag vaknade slog det tillbaka, fan vad besviken jag blev.

ska hoppa in i duschen nu, sen tar jag
och lillkillen en tur på affären.
tack för alla underbara människor jag
träffat och delat glädje med under denna
händelserika vecka. PUSSS!


(bilden är från google)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0