JAG HAR BESTÄMT MIG


för vad?
jo, jag tänker plugga till förskollärare. om jag kommer in.
ska plugga upp lite betyg, sen söka till hösten 2012.
har alltid velat jobba med barn/ungdomar men aldrig
veta riktigt inom vad. nu när jag vikarierat en massa på olika
förskolor har jag hittat mig själv. (<--deep poet)
jag känner att det är där jag ska vara.
jag får ge så mycket, men får alltid tiofaldigt tillbaka.
& vem vill inte ha ett sånt jobb?

finns säkert många.
men jag vill ha ett jobb jag älskar att
gå till varje dag. ett jobb där man kan
vara kreativ, lekfull och inte stillasittande.
ett jobb som får mig att känna att jag är betydelsefull.
det är viktigt tycker jag.

idag är det lugna gatan här hemma.
jullen sover för tillfället och jag ska slinka
ner i soffan med täcke.
när sparven vaknar går vi nog ut och leker lite.
tjoflöjt!


Kommentarer
En som gillar att kommentera anonymt men har en blogg också, och samtidigt är jag en person som saknar dig jättemycket

det har jag också bestämt mig för att göra hösten 2012 :D hur kul som helst ju, och sen har jag hört att det saknas så fruktansvärt mycket förskolelärare.

2011-09-08 @ 20:46:39
URL: http://eajn.webblogg.se/
sunniva

marielle, din dude och kid va inne på mitt jobb idag. första gången jag såg sötungen. verkligen huuur söt som helst.

2011-09-10 @ 03:19:14
URL: http://sunniva.blogg.se/
Zabine

det tror jag skulle passa dig perfekt fining!!!! =)

2011-09-20 @ 09:15:23
URL: http://wildasmami.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0