BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN


DAGIS OCH EN FÖRÄLDERS TANKAR.
jag vet inte hur det varit/är för er andra men
att lämna julian till vilt främmande människor
har för mig varit ett rent helvete.
jag känner inte dom människorna.
jag vet inte om dom brinner för sitt yrke
och verkligen är snälla mot barnen.
vi hade turen att hamna på en bra avdelning
vilket jag är tacksam över.
men på varje dagis finns där någon
som hamnat fel, någon som man helst
vill ha därifrån.
jag ska dra ett exempel med denna människa
som inträffade förra sommaren.
jag svär, jag kunde ha skjutit henne på fläcken om jag varit en idiot.

jag trallar som vanligt in genom grinden en fin sommardag i juli.
barnen är ute och julian har på sig en solhatt jag inte känner igen.
på min väg för att möta upp min son hör jag hur hon börjar med
sitt förbannande tjat och vill helst inte lyssna.
men eftersom hon är sista läraren kvar blir jag så illa tvungen.

- du! julian hade ingen solhatt, så han har fått en lånehatt idag. (hon)
- ja, vad bra. christian glömde solhatten hemma imorse.
- ja men den måste julian ha här för att skydda huvudet. (hon)
- självklart, men som jag sa så glömdes den hemma imorse, tar med den imorgon.
- ja för solhatt är viktigt att använda, du måste ta hit den. (hon)
- JAAAA FÖR I HELVETE KÄRRINGJÄVEL (hade jag velat skrika) men jag svarade istället
- jo, jag vet det. men nu fick han låna en hatt idag, och imorgon tar jag med mig hans.
- för du vet, solen är väldigt stark. barn måste vara skyddade om huvudet. (hon)
- aa, jag är medveten om det, men imorgon är den här.
- för vet du. att barn som inte har solhatt kan bränna sig eftersom solen är stark.
- jag vet!!! den är tillbaka imorgon, THE FUCKING END!

hon fortsatte tjata trots att vi började bege oss hem.
jag trodde hon skulle lägga ner och fatta vinken
när jag tittade åt annat håll, och pussade på julian
som slängt sig i min famn. men denna människa är trög. (uppenbarligen)

nu i tisdags skulle christian hämta julian.
han möts av en springande glad liten kille
som han lyfter upp för att krama om.
han känner en stark doft av bajs och
denna varma sommardag då jullen bara har på
sig blöja, boxerkallingar och linne känner christian
direkt att lillen är blöt nertill.
han går genast in för att byta om
och bajset sträcker sig upp över ryggen.
blöjan var tyngre än någonsin och bajset
har trängt igenom tillsammans med kisset
och lämnat bruna fläckar på kallingarna.
rumpan är illröd och christian förbannad.
påväg ut möter han människan vi båda avskyr.
hon säger då att christian behöver byta blöja på
julian eftersom han bajsat.

OKEJ! hon visste alltså att våran lilla kille
bajsat men har inte bytt på honom?
hur länge har han gått runt sådär?
det kan inte ha skett nyligen eftersom
han var så pass röd i stjärten.
men enligt henne hände det "precis" innan
christian klev in genom grinden.

småsaker händer hela tiden
och imorse var inget undantag. 
hon betedde sig som att jag var
ett barn och avslutade vårat korta samtal med
- du, har du smörjt honom?

ne jag tänkte att han skulle få bränna
sig lite. killen måste ju bli en hårding!

sånna här människor ska inte jobba på dagis.
jag vill inte att personer som inte bryr sig om
mitt barn ska vara i närheten av honom.
hoppas du får smaka på din egen medicin
den dagen du hamnar på ett äldreboende
och personalen låter dig sitta med
bajsblöja i timtal för att dom inte orkar byta på dig!

NI FÅR TYCKA ATT JAG HAR HEMSKA
TANKAR ELLER ATT JAG ÖVERDRIVER.
DET ÄR INTE DITT BARN SOM BEHÖVER
LIDA FÖR EN ANNAN MÄNNISKAS LATHET!



Kommentarer
Åsa

Men kärringjävel. Såna som hon ska inte jobba på dagis! :@

2011-08-04 @ 22:33:03
URL: http://Asapettersson.wordpress.com
emelie

Men fyfan! Jag tycker verkligen inte att du har hemska tankar eller överdriver. Jag tycker att det hon gör är helt jävla fel och att hon inte fattar det själv är ännu värre.

2011-08-04 @ 22:39:02
URL: http://theycallmeem.blogg.se/
Tirja

Usch, blir riktigt mörkrädd :(

En sån människa ska INTE jobba på förskola!

2011-08-04 @ 22:50:05
URL: http://tirja.blogg.se/
Marielle

Men fyfan! Tur ni byter dagis snart!

Jag förstår att du inte vill lämna bort honom!

Jag hade blivit galen!

Men tycker ni ska säga ifrån rejält, för sådär ska det fan inte va.

2011-08-04 @ 23:16:41
URL: http://frnden.blogg.se/
Jessica

Ja man känner ju inte direkt för att man vill lämna dottern på dagis längre efter man fått höra detta. Urs å fy!!

2011-08-04 @ 23:29:43
Emie

Nog för att man möter idioter varenda dag som man tänker att "dom här skall inte ha detta jobb", så som arga busschaufförer, otrevliga taxichaufförer, expediter i affärer som ignorerar ens fråga, men detta tar fan priset! Har man utbildat sig till dagisfröken/förskolelärare (vilket inte är något man har gjort på en månad) så har man ju gjort det för att man, förhoppningsvis, vill vara med barn. Inte för att tjäna pengar. Åh! Såg på facebook att du skulle ringa hennes chef, hoppas du får henne sparkad!!!

2011-08-05 @ 00:52:05
URL: http://eajn.webblogg.se/
Emame

Jag tycker du ska ta itu med henne, för allas trevnad. Ring chefen och förklara att du inte känner dig trygg med en av dennes anstäldas kompetens, sen berättar du de här två incidenterna och förklarar att hon inte har rätt att läxa upp dig som förälder.

Kram på dig!

Och förresten vill jag bli som du när jag får knoddar :)

2011-08-05 @ 06:43:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0